2010. február 10., szerda

Gyári akvárium tetővilágítás, tuning


Bizonyára sokaknak nagy fejtörést okoz,hogy a gyári akváriumok eredendően harmatgyenge világítását hogyan lehetne megtuningolni....

Persze erre töbnyire csak akkor van szükség,ha valaki fejébe veszi,hogy akvakertészkedni akar.A növények szeretik a sok fényt,a színesek főleg.Mivel a gyári tetőkben erre szinte semmi hely nincs (hacsak ki nem fabrikáljuk a gyári csöveket),ezért én is sokat agyaltam míg ki nem találtam az alábbi megoldást.
Figyelem!Mivel nagyfeszültséggel kell dolgoznunk,a bekötésnél,ha nincs tapasztalatunk,inkább bízzuk hozzáértőre a dolgot,különben fenáll a veszélye az áramütésnek!
Az én alanyom egy 180 literes Aqua Nova aksi tetőrésze,melynek a hátsó,felnyitható részébe helyeztem plusz 2db T5 csövet.




Szóval,nagy barátom a Vatera.hu,erre már sokszor rájöttem.A tuningban szereplő páramentesített,egy méteres vezetékkel egybeépített T5-ös foglalatokra is ott leltem.Persze az Osram előtétekre is,bár ezeket villanyszerelési boltokban is megkaphatjuk.A foglalatok viszont úgy látom,hogy hiánycikkek,legalábbis nagyon sokan keresik rajtam is,de én sem kapok sehol.Pedig nagyon hasznos kis találmány,mivel a hagyományos vezeték nélküli T5-ös pármentes foglalatok ugyanakkora helyet foglalnak el mint a hagyományos T8-asok,így ez a mi esetünkben egy gyári tető szűk helyére nem férnek el.Itt viszont ez a rádugós megoldás egyszerű és praktikus. Az előtéteket a melegedés miatt az aksi szekrényében helyeztem el.



A tervezett kettő plusz csövet az aksi tető hátsó ,felnyitható részébe raktam,de természetesen más tető esetében akárhova rakhatjuk ahol van kis hely.A T5 csövek ezzel a páramentes foglalattal nem sok helyet foglalnak.


A rögzítésen sokat agyaltam.Nem akartam fúrni,faragni,mivel a tető a bútorral egyszínű,meg fém,így nem akartam kókányolni.
Ekkor jött segítségemre a Lidl bolt...:mrgreen: 

A képen látott öntapadós kábelrögzítőkkel próbáltam meg felrögzíteni a csöveket,úgy,hogy gyorsrögzítő szalagokkal összekötöttem a kábeleket.

Az eredményt az alábbi képeken láthatjátok


Természetesen hiú ábránd,hogy az öntapis kapocs hosszútávon meg is tartja a neonokat,bár elenyésző a súlyuk,de utána erősebb ragasztással már a helyén fog maradni.Előnyként említeném,hogy így fel tudom nyitni a tetőt anélkül,hogy belegabalyodnék a kábelekbe,nem is melegszik annyira a hiányzó (szekrényben lévő)előtétek miatt,másrészt nem kellett fúrnom,rombolnom,nyom nélkül eltávolítható.

2 megjegyzés: